2020-07-27 13:24:11• hírek • Szatmár.ro

A Radnai-havasokban túráztak az EKE-sek – Képgaléria

Az Erdélyi Kárpát Egyesület szatmári szervezetének egy kisebb csapata a Radnai-havasok főgerincének meghódítására indult július 12-én. A 15 fős csapatot felnőttek, gyerekek, tapasztalt és tapasztalatlan túrázók alkották, olyanok is részt vettek a kirándulások, akiknek ez volt életük első komoly túrája. Az alábbiakban Márk-Nagy Bori beszámolóját olvashatják.

Az esős idő miatt első éjszakánkat a borsafüredi Medve panzióban töltöttük, hogy másnap frissen indulhassunk. A Rotunda-hágóig busszal mentünk, ott pedig elkezdtünk mászni a Kis-Lála tó irányába, ahol első éjszakánkat töltöttük sátorban. Páran felszaladtak még a Nagy-Ünőkőre, de a többiek csak másnap tették ugyanezt, mikor elértük a Radnai-gerincet.

Tovább folytattuk utunkat a Gargaló-nyereg irányába. Igaz, hogy a második napunk volt a leghosszabb, mégis délutánra odaértünk, és elfoglalhattuk a menedékházat. A harmadik napon a Puzdra megmászása után a Források-közti-nyereg menedékházában töltöttük az éjszakát, hogy a „nagy fináléra” mindenki kipihenhesse magát.

A csütörtökre ígért eső végül leesett az éjszaka folyamán, így a gerincen mentünk tovább a Nagyköves (Pietros) irányába. A csúcson kissé szeles idő fogadott, de nem tudott lezavarni minket, így ott fent fogyasztottuk el az „ebédünket”.

A terv ellenére végül nem a Meteo-állomáson töltöttük az éjszakát, hanem egy nappal hamarabb ereszkedtünk le egészen Borsára. Egy kis csepergés elkapott minket, de nagy eső nem lett belőle. Egy meleg étel elfogyasztása után mindenki kocsiba ült, és hazafelé vettük az irányt.

Végül a túra 4 napos lett 52 km-rel, 3000 m szintkülönbséggel.

A túra hangulata is kifogásolhatatlan volt, nevetéssel, kártyázással, beszélgetésekkel teli, időnként egy morcos időjárással fűszerezve. Összegezve, nem kaptuk a legszebb időt, és természetesen el is fáradtunk, de biztos mindenki örömmel gondol vissza erre a pár napra.

A fotókat Barkász Gábor és Vajda Béci készítették.